پیشنهاد انتخاب ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد به عنوان مرکز آموزش دومیدانی آسیا :: باشگاه فرهنگی ورزشی ابومسلم خراسان

وبگاه اطلاع رسانی

باشگاه فرهنگی ورزشی ابومسلم خراسان
۱۵ سال یار و همراه رسانه ای هواداران ابومسلمی

پیشنهاد انتخاب ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد به عنوان مرکز آموزش دومیدانی آسیا

  • ۱۲۲۲

رییس فدراسیون دو و میدانی گفت: به ریاست کنفدراسیون آسیا پیشنهاد دادیم تا ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد را به عنوان مرکز آموزش تخصصی دو و میدانی کشورهای اسلامی، غرب آسیا و آسیای میانه انتخاب کند. «هاشم صیامی» گفت: هفته گذشته هیات قطری راهی ایران شد که در میان آنان «دهلان جمعان الحمد» عضو شورای مشورتی قطر و رییس کنفدراسیون دوومیدانی آسیا نیز حضور داشت. از این فرصت استفاده کردیم تا مذاکره‌ای در مورد برخی از مسایل با او داشتم.... 

وی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: البته پیش از این نیز با او آشنایی داشتند زیرا قبلا دبیر فدراسیون و عضو کمیته دوهای استقامت و نیمه استقامت کنفدراسیون آسیا بودم. پنج موضوع را مطرح کردم که نخستین آن میزبانی مسابقات داخل سالن و صحرانوردی آسیا است و که گفتند تلاش می‌کنند تا این اتفاق بیافتد. دور بعدی این مسابقات را قزاقستان برگزار می‌کند و اگر بتوانیم این میزبانی را بدست می‌آوریم. سال ۲۰۱۸ نیز میزبان این مسابقات بودیم.

رییس فدراسیون دو و میدانی ادامه داد: تعداد زیادی از مربیان را ساماندهی و شناسایی کردیم و نیاز به ارتقای دانش مربیان به ویژه در رده پایه داریم که قول دادند تا برای برگزاری کلاس‌های بین‌المللی کمک کنند. همچنین در خصوص استعدادیابی با مسوولان کنفدراسیون آسیا رایزنی و عنوان کردم که ایران از لحاظ اقلیمی در همه مواد دو و میدانی در آسیا سرآمد است و به پشتوانه‌سازی قوی هم نیاز داریم. به همین دلیل از آنان خواستم تا در زمینه تهیه تجهیزات کمک کنند.

وی با اشاره به اهمیت کسب کرسی بین‌المللی گفت: ایران از لحاظ اجتماعی، فرهنگی و ورزشی جایگاه خاصی در دنیا و آسیا دارد و باید در کنفدراسیون آسیا دارای رسی باشد که رییس کنفدراسیون دوومیدانی آسیا قول مساعدت در این زمینه را هم گرفتیم.

صیامی اضافه کرد: همچنین به مسوولان کنفدراسیون آسیا گفتم که ورزشگاه امام رضا (ع) تنها ورزشگاه تخصصی دو و میدانی ایران هست و امکانات آموزشی قوی دارد. علاقه‌مندیم تا این ورزشگاه به عنوان مرکز آموزشی دو و میدانی کشورهای اسلامی، غرب آسیا و آسیایی میانه انتخاب شود. قرار شد از این مجموعه در آینده بازدید کنند و مقدمات تشکیل این آکادمی بزرگ فراهم شود.

وی همچنین در خصوص وضعیت «احسان حدادی» گفت: وی ۲ عمل استخوان اضافه و خار پاشنه پا داشت و اکنون وضعیت بهتری دارد اما دکترها به او گفته‌اند که برای بازگشت حرفه‌ای به دنیای ورزش باید مدتی را در آلمان به فیزیوتراپی بپردازد. علاوه بر آن با کمک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک سعی می‌کنیم تا مشکل سرمربی وی را حل کنیم.

رییس فدراسیون دو و میدانی افزود: حدادی چهار دوره در بازی‌های آسیایی مدال کسب کرده و تنها ورزشکاری است که نقره المپیک را دارد. در واقع توکیو، آخرین المپیک حدادی محسوب می‌شود و باید در آخرین فرصت دست به دست هم دهیم تا رقابت خوبی را به نمایش بگذارد و در نهایت به مدال برسد.

 

وی ادامه داد: ورزشکارانی که مدال جهانی بدست می‌آورند روزهای سختی را سپری کردند؛  حتی حدادی در جلسات تمرینی با وجود احساس درد سه آمپول به پایش می‌زد تا بتواند تمرین کند. ورزشکارانی مانند او بعد از پایان دوران قهرمانی می‌توانند در بخش‌های مدیریتی ورزش مثمرثمر باشند و باید از ظرفیت‌های ارزشمند آنان بهره بگیریم و حرمت آنان را حفظ کنیم.

 

صیامی تصریح کرد: با توجه به بحران کرونا نمی‌توانیم اردوها را به صورت متمرکز برگزار کنیم. ملی‌پوشان انفرادی در استان‌های خود تمرین می‌کنند.

 

پیشنهاد انتخاب ورزشگاه امام‌رضا (ع) به عنوان مرکز آموزش آسیا

:: لینک کوتاه مطلب :: aboumoslem.ir/post/514



نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی