رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد: انتخاب هشت پهنه در مناطق مختلف حاشیه شهر برای استعدادیابی بویژه در فوتبال :: باشگاه فرهنگی ورزشی ابومسلم خراسان

وبگاه اطلاع رسانی

باشگاه فرهنگی ورزشی ابومسلم خراسان
۱۵ سال یار و همراه رسانه ای هواداران ابومسلمی

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد: انتخاب هشت پهنه در مناطق مختلف حاشیه شهر برای استعدادیابی بویژه در فوتبال

  • ۵۸۶
رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد گفت:با توجه به جایگاه ویژه ورزش و توجه شورای شهر مشهد به بحث ورزش برای اولین بار پیشنهاد تأسیس باشگاه مطرح شد و موافقت کشوری گرفته است. به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سیدحسین علوی‌مقدم،ناطق پیش از دستور پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای شهر اظهارداشت:با توجه به جایگاه ویژه ورزش و توجه شورای شهر مشهد به این موضوع برای اولین بار پیشنهاد تأسیس آن مطرح شد و موافقت کشوری را گرفت.
وی افزود: شهرداری مشهد مکلف است به‌منظور کمک به توسعه ورزش همگانی و قهرمانی (بانوان و آقایان)، بهبود کیفیت زندگی جوانان و نوجوانان وکاهش آسیب‌های اجتماعی، نسبت به تأسیس باشگاه فرهنگی ورزشی اقدام کند در همین راستا  با تشکیل و راه اندازی باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری مشهد ،برای حضور در عرصه‌های مختلف کشوری موافقت و مجوز آن  صادر شده است.
علوی مقدم تصریح کرد:شهرداری مشهد همچنین باید حداکثر ظرف مدت یک ماه، نسبت به تهیه اساسنامه باشگاه یادشده اقدام و برای تصویب به شورای اسلامی شهر ارسال کند.
رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: هر انقلابی در مسیر ترقی و صعود خود با مشکلاتی روبرو می‌شود اما همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند نباید اجازه دهیم موضوعات خُرد، ما را از گفتمان اصلی و جریان اصلی دور کند. همچنان که در فرمایش مهم و راهبردی دیگری فرمودند جامعه هنری و ورزشی ما سالم است و در آن عناصر مؤمن و با شرف کم نیستند. امروز با تکیه بر همین عناصر ولایی و انقلابی و مومن در مشهدالرضا(ع) جهانشهر برکت و کرامت حرکات مهم و تاریخ‌سازی در عرصه ورزش شکل گرفته، که قطعا آیندگان از آنها به نیکی یاد خواهند کرد.
علوی مقدم گفت: شهر مشهد دارای پتانسیل و استعدادهای نهفته ورزشی در ابعاد و رشته‌های مختلف است، اما در سال‌های گذشته چنان اتفاقات عجیبی برای ورزش این شهر رقم خورده است که خارج کردن آن از این وضعیت نگران کننده، نیازمند همدلی و همراهی تمامی مدیران و البته متخصصان و کارشناسان و خبرگان این حوزه می باشد.
رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد  ادامه داد:از ابتدای روی کار آمدن شورای ششم تمام تلاشمان را انجام دادیم تا بتوانیم اقدامی جهادی را در حوزه ورزش انجام دهیم و در مسیر منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه ورزش بتوانیم گامی موثر برداریم و کمک حال ورزش شهرمان و متولیان آن باشیم و به همین منظور با راه اندازی کمیسیون ورزش و جوانان تلاش کردیم در تعامل با دستگاه‌های اجرایی متولی ورزش در شهر بتوانیم به صورت تخصصی و نه موردی در حوزه ورزش ورود داشته باشیم. سیاست‌گذاری و حمایت از ورزش بانوان ، ورزش جانبازان و معلولین و توانیابان ، توسعه ورزش همگانی از جمله اقداماتی بود که در این یکسال و اندی به انجام رساندیم و البته این راه ادامه دارد. اما یکی از مهمترین اقدامات ما در حوزه ورزش ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و توسعه ورزش در مناطق حاشیه شهر بود.
وی خاطرنشان کرد: 8 پهنه در مناطق مختلف حاشیه شهر را به عنوان مراکز آزمایشی انتخاب کردیم تا بتوانیم با شناسایی و آموزش مستعدین در رده‌های پایه و در رشته‌های ورزش مختلف از جمله ورزش‌های رزمی ، فوتبال و فوتسال ، والیبال، بسکتبال و غیره بتوانیم نسبت به ورزشکاران مناطق محروم مشهد که به دلایل مختلفی نمی توانستند از موهبت ورزش بهره‌مند شوند و استعداد خود را به نمایش بگذارند ، دین خودمان را ادا کنیم.
علوی مقدم با بیان این مطلب که، نتایج و اتفاقات عجیب و غریب پیرامون برخی از نمایندگان ورزش مشهد در مسابقات کشوری سبب شد، تا مردم ورزش دوست مشهد، ورود شهرداری به عرصه ورزش حرفه ای و قهرمانی را به شکل جدی مطالبه کنند افزود: اتفاقی که به دلیل برخی موانع قانونی عملا امکان آن وجود نداره و در دوره های گذشته نیز به شکل کاملا غیرکارشناسانه و به صورت جزیره ای و با تصمیم های شخصی ، انجام شد که منتج به کمک‌های بی اثر به برخی از تیم‌های خاص شد که هیچ آورده‌ای برای ورزش شهرمان نداشت و تنها، حرکت ها نمایشی بود برای برخی افراد که به دنبال رسیدن به پست‌های خاص به منظور جلوه نمایی خودشان بودند نه مردم شهر علی بن موسی الرضا(ع).
رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در بودجه 1401 علی‌رغم وظیفه ذاتی شهرداری مشهد در توسعه اماکن ورزشی ، اما 105 پروژه عمرانی به مبلغ 2 هزار و 520 میلیارد ریال به این حوزه اختصاص داده شد که این عدد معادل 10 درصد بودجه عمرانی ورزش در کشور است. همچنین این نوید را باید به مردم حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار بدهم که از این مبلغ رقمی در حدود 40 درصد آن به انجام پروژه‌های عمرانی ورزشی در این مناطق اختصاص دارد که در دوره‌های گذشته این اتفاقات ورزشی در این مناطق مسبوق به سابقه نبوده است و به زودی شاهد افتتاح این پروژه‌های ورزشی خواهیم بود که می تواند گام مهمی در افزایش سرانه‌های ورزشی در مشهدمقدس داشته باشد و البته شعار عدالت محوری در توزیع امکانات ورزشی برای همه مردم در همه مناطق ، به شکل عینی نمود می‌دهد.


:: لینک کوتاه مطلب :: aboumoslem.ir/post/2974