ایرنا نوشت: فوتبال خراسان رضوی، میلیونر زاغه‌نشین :: باشگاه فرهنگی ورزشی ابومسلم خراسان

وبگاه اطلاع رسانی

باشگاه فرهنگی ورزشی ابومسلم خراسان
۱۵ سال یار و همراه رسانه ای هواداران ابومسلمی

ایرنا نوشت: فوتبال خراسان رضوی، میلیونر زاغه‌نشین

  • ۳۰۱

به گزارش خبرنگار ایرنا، خراسان رضوی که بیش از یک دهه با داشتن تیم‌های ریشه‌داری مانند ابومسلم و پیام، از استان‌های تاثیرگذار در عرصه فوتبال باشگاهی کشور بود، امروز در شرایطی قرار گرفته است که نه به دلیل فقدان امکانات زیرساختی، بلکه به علت مشکلات خارج از زمین و بی‌رغبتی صنایع قدرتمند برای حمایت از این رشته ورزشی، حال و روز خوشی ندارد. این در حالی است که این استان با بهره مندی از ورزشکاران باقابلیت در این رشته ورزشی، وجود ورزشگاه های مجهز و مدرن، فعالیت شرکت های صنعتی توانمند و همچنین زیرساخت‌های قوی هتلینگ، ظرفیت کاملی در زمینه های زیرساختی رشته فوتبال در اختیار دارد.

اما نکته مهم، شرایط عجیب و بغرنج رشته فوتبال در خراسان رضوی، با وجود تمام این زیرساخت ها است. شرایطی مانند نابسامانی در برگزاری مسابقات، فقدان تیم در سطوح بالای کشوری، وجود اختلافات فراوان اهالی فوتبال با متولیان این رشته، کمبود امکانات سخت افزاری، کم توجهی به فوتبال پایه و فقدان برنامه مدون را می توان به عنوان مهم ترین چالش های خاص فوتبال این استان نام برد.

فوتبال خراسان رضوی نه به دلیل فقدان امکانات زیرساختی، بلکه به علت مشکلات خارج از زمین و بی‌رغبتی صنایع قدرتمند برای حمایت از این رشته ورزشی، حال و روز خوشی ندارد.

فوتبال خراسان رضوی مسوول پای‌کار می‌خواهد

شرایط فوتبال خراسان رضوی در سال های اخیر به نحوی پیش رفته است که بسیاری از پیشکسوتان و علاقه‌مندان این رشته را نگران کرده است و موجب انتقاداتی از سوی آنان شده است.


فوتبال خراسان رضوی، میلیونر زاغه‌نشین

پیشکسوت و بازیکن سابق تیم ملی فوتبال در این خصوص گفت: فوتبال خراسان رضوی تا زمانی که در دست اهلش نباشد، وضعیت همین است. اتفاق خوب برای فوتبال استان زمانی رخ می‌دهد که واقعا مسوولان پای کار بیایند.

خداداد عزیزی تصریح کرد: اتفاقاتی در فوتبال شهر مشهد رخ می‌دهد که واقعا عجیب است. درک این موضوع که چطور برخلاف تمام استان‌های کشور، مسوولان شهری و استانی در خراسان رضوی تلاش و علاقه ای به داشتن تیم فوتبال ندارند، بسیار سخت است.

وی خاطرنشان کرد: مسوولان استانی باید از مزایای حضور تیم فوتبال در یک شهر آگاه شوند و برنامه هایی برای حضور مداوم و قدرتمند تیم داشته و بدانند که چگونه قرار است برای تیم خرج شود.

خداداد عزیزی: جای سوال است که چرا صنایع در مشهد تمایلی به حضور در ورزش ندارند اما در دیگر شهرها حضوری فعال دارند؟ حماسه‌ساز ملبورن با اشاره به وجود ورزشگاه مدرن امام رضا (ع) و واحدهای قوی صنعتی در استان، تصریح کرد: چگونه می‌شود که باشگاه سپاهان و فولاد سالانه نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان در ورزش هزینه می‌کنند؟ کرمان که با هر متر و معیاری کوچکتر از مشهد است، هر سال ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان در فوتبال هزینه می‌کند، اما مشهد با این همه بازیکن مستعد و ظرفیت فراوان نباید تیمی در لیگ داشته و جایگاهی در فوتبال کشور نداشته باشد؟

بیشتر بخوانیم:

وضعیت نامناسب فوتبال مشهد نتیجه مدیریت افراد غیر ورزشی است

فوتبال خراسان رضوی از حضور در لیگ قهرمانان آسیا تا بلاتکلیفی در لیگ دسته یک

تیم فوتبال شهرخودرو در برزخ سقوط یا بقا

متولیان استان برای مشارکت صنایع در فوتبال کم‌کاری کرده‌اند + فیلم

این‌که پیشکسوتان و علاقه‌مندان نگران وضعیت فوتبال هستند موضوع درستی است، اما رفع مشکلات موجود بی شک بدون دخالت مسوولان استانی میسر نخواهد بود.

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی چندی پیش در این خصوص گفته بود: این کم‌کاری و نقص متولیان استانی است که نمی‌توانند از ظرفیت مشارکت‌های اجتماعی صنایع خراسان رضوی در رشته فوتبال استفاده کنند و از حمایت ورزشی آنها بهره مند شوند.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر تصریح کرد: با مدیرکل جدید ورزش و جوانان خراسان رضوی جلساتی برگزار شد تا سازوکار تعامل و حمایت بهتر صنایع از رشته فوتبال بررسی و تبیین شود.

وی ادامه داد: با پیگیری های انجام گرفته، برخی از صنایع خراسان رضوی به حوزه ورزش ورود کرده اند، از این رو تلاش ها بر این است که مسیر برای حضور مداوم این بخش در رشته فوتبال نیز فراهم شود.

بیشتر بخوانیم:

دغدغه نداشتن مدیران ورزشی خراسان رضوی در سوت پایان فوتبال استان دمید

شاهکار جدید مسوولان فوتبال مشهد؛ شهر خودرو از جدول لیگ یک خارج شد

پدیده، آیینه تمام‌نمای توان مدیریتی فوتبال خراسان رضوی


گرفتن منابع مالی برای ورزش، عُرضه می‌خواهد!

برخی بر این باور هستند که موانعی برای حضور صنایع در عرصه ورزش وجود دارد و برخی معتقدند که شرایط، ورود و حضور بخش صنعت در ورزش را ناممکن کرده است. بعضی نیز قوانین موضوعه را مانع حمایت بخش خصوصی از ورزش می دانند.

نماینده کاشمر و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ایرنا گفت: پول و اعتبارات در خراسان رضوی زیاد است، ولی انسان باعُرضه برای گرفتن این منابع کم است.

حجت الاسلام جواد نیک‌بین ادامه داد: به عنوان مثال سال گذشته شهرستان خواف، تنها از یک معدن حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشته است، علاوه بر آن صنایع بزرگی در استان و افراد بزرگی در ورزش خراسان رضوی وجود دارند که باید از این ظرفیت ها در ورزش و فوتبال استفاده کرد.

نماینده کاشمر: وضعیت فوتبال خراسان رضوی تا شرایط مطلوب فرسنگ ها فاصله دارد

وی تصریح کرد: وضعیت کنونی ورزش خراسان رضوی با توجه به زیرساخت‌های فراوان موجود، بسیار نامطلوب است و همانند محتضری رو به مرگ است که با کوچکترین تلنگری از نفس خواهد افتاد، از این رو برای رفع مشکلاتش نیازمند راهکارهای برنامه ریزی شده است.

نماینده کاشمر خاطرنشان کرد: حق ورزش خراسان رضوی مدتهاست که تضییع شده است، به عنوان مثال رشته فوتبال در خراسان رضوی و کلانشهر مشهد با این همه ظرفیت، اکنون در چه وضعیتی قرار دارد؟

حجت الاسلام نیک بین، حضور صنایع در ورزش را نیازمند پیگیری مجدانه دانست و افزود: برخی مدیران صرفا با ارسال نامه به مسوولان کشوری، کار را تمام شده می دانند و دیگر پیگیری خاصی برای درخواست خود ندارند.

مدیرکل جدید و امید به تغییر رویکردها

فوتبال خراسان رضوی، میلیونر زاغه‌نشین

باوجود تمام این پیگیری ها به نظر می رسد فوتبال خراسان رضوی باید فارغ از نگاه فرد محور، نگاهی برنامه محور داشته باشد تا بتوان به ورود خون تازه به این رشته ورزشی در استان، امیدوار بود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی که از حدود یک ماه پیش سکاندار این سمت شده است، عنوان کرد: هیات فوتبال یکی از ۵۱ هیات زیرمجموعه اداره کل ورزش و جوانان است که حساسیت و مطالبات خاصی در خصوص آن وجود دارد.

علیرضا تاج فیروز ادامه داد: ما از ظرفیت های اقتصادی و جایگاه ورزش خراسان رضوی شناخت داریم و برنامه های خوبی برای ورزش به خصوص فوتبال این استان وجود دارد که در حال عملیاتی کردن آنها هستیم.

وی گفت: تصمیمات خوبی به نفع فوتبال خراسان رضوی گرفته شده است که در فضای آرامش امکان اجرایی شدن آنها وجود دارد. از این رو از تمام متولیان فوتبال و رسانه ها تقاضا می شود تا زمان برگزاری انتخابات هیات فوتبال به حواشی توجهی نداشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در خصوص آخرین وضعیت هیات فوتبال خراسان رضوی و انتخابات پیش روی این هیات گفت: هنوز مشخص نیست انتخابات هیات فوتبال چه زمانی برگزار می شود. باید در وهله نخست وضعیت حراست اداره‌کل ورزش‌ و جوانان مشخص شود، سپس از طریق حراست اداره‌کل نامه تایید صلاحیت نامزدهای انتخابی به نهادهای نظارتی ارسال شود.

فوتبال خراسان رضوی برای پیشرفت ناگزیر نیازمند حمایت بخش خصوصی به ویژه بخش صنعت است که لازمه تحقق این امر پیگیری مجدانه مسوولان شهرستانی و استانی است.

از سوی دیگر فوتبال خراسان رضوی برای عبور از این وضعیت بغرنج و سخت، باید یک برنامه تحول‌گرایانه با نقش آفرینی مستقیم هیات فوتبال داشته باشد.

هیات ورزشی که چندی دیگر انتخابات مهمی را پیش رو دارد و باید اساسی ترین هدف ریاست آینده آن، سر و سامان دادن به وضعیت موجود، بازیابی جایگاه اصلی فوتبال خراسان رضوی در کشور و در نهایت تامین خواسته علاقه مندان پرشمار این رشته باشد.

:: لینک کوتاه مطلب :: aboumoslem.ir/post/3446



نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی