تقویم تاریخ؛ شهرآرا ورق زد: گزارش روزنامه قدس سال 70 از لیگ پُرهیجان فوتبال استان: ابومسلم بر بام خراسان :: باشگاه فرهنگی ورزشی ابومسلم خراسان

وبگاه اطلاع رسانی

باشگاه فرهنگی ورزشی ابومسلم خراسان
۱۵ سال یار و همراه رسانه ای هواداران ابومسلمی

تقویم تاریخ؛ شهرآرا ورق زد: گزارش روزنامه قدس سال 70 از لیگ پُرهیجان فوتبال استان: ابومسلم بر بام خراسان

  • ۱۰۵۵

15‌ فروردین 1370 روزی بود که فوتبال لیگ استان به ایستگاه پایانی‌اش رسید و روزنامه قدس در آن موقع گزارشی مفصل از این رقابت‌ها منتشر کرد. ابومسلم در آن سال و در رقابتی نزدیک با پیام در‌نهایت توانست به لطف تفاضل گل، فاتح جام باشد؛‌‌‌ زخمی که 18 سال بعد دوباره از سوی مشکی‌ها بر پیکره سبزها وارد شد و این‌بار ابومسلم در لیگ برتر فوتبال به لطف تفاضل گل بهتر از پیام ماندنی شد و سبزها بار سفر به لیگ دسته‌یک را بستند. وجه‌اشتراک این 2 اتفاق به اذعان کارشناسان، بهتر‌‌بودن پیام در هر 2 دوره بود و با‌وجود نمایش بهتر در لیگ استان و لیگ برتر فوتبال، این ابومسلم بود که اتفاق بهتری برایش رقم خورد. در ادامه بخش‌هایی از گزارش لیگ استان در سال70 را از نظر خواهید گذراند.

■ جام پُرمدعی

مسابقات فوتبال قهرمانی دسته‌اول باشگاه‌های استان (بزرگداشت شهید هاشمی‌نژاد) که از چندی پیش و با شرکت 14 تیم جریان داشت، سرانجام جمعه‌شب هفته گذشته و با انجام 2 دیدار خاتمه یافت و ابومسلم خراسان با کسب 18‌امتیاز بر سکوی نخست قهرمانی ایستاد و تیم‌های پیام با 17‌‌امتیاز، آستان‌قدس با 10‌امتیاز و تاکسی‌رانی با 9‌امتیاز به‌‌ترتیب در مکان‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند. مرحله مقدماتی این مسابقات در 2 گروه هفت‌تیمی و بدون حضور تیم‌های ابومسلم و پیام برگزار شد که در نتیجه از هر گروه 3 تیم به مرحله بعد راه یافتند. تیم‌های ابومسلم، تاکسی‌رانی، توربو و آزادی در گروه«الف» و تیم‌‎های پیام، دهداری، آستان‌قدس و استقلال سبزوار در گروه«ب» مرحله یک‌هشتم مسابقات را آغاز کردند که در این جمع و از گروه«الف» تیم‌های ابومسلم و تاکسی‌رانی با غلبه بر حریفان و کسب امتیاز برتر و پیام و آستان قدس از گروه«ب» با پیروزی بر حریفان، 4 تیم برتری بودند که به مرحله نهایی این دوره از مسابقات راه یافتند. در مرحله یک‌هشتم تیم‌های دهداری و استقلال سبزوار از‌جمله‌تیم‌های شایسته بودند که با‌وجود ارائه دیدارهای برتر نتوانستند به مرحله بعدی صعود کنند. استقلال سبزوار تنها‌تیم شهرستانی در سایه تلاش مسئولان و بازیکنان گمنامش توانست دیدارهای مقدماتی را با برتری پشت‌سر بگذارد‌ و به مرحله یک‌هشتم نهایی راه یابد. این تیم در مرحله یک‌هشتم با تیم‌های پیام، آستان‌قدس و دهداری هم‌گروه شد و با‌وجود تلاش زیاد در این مرحله با ‌تفاضل گل نتوانست به مرحله نهایی راه پیدا کند.

■ مدعیان به هم رسیدند

مرحله نهایی این مسابقات درحالی شروع شد که 4 تیم ابومسلم، پیام، آستان‌قدس و تاکسی‌رانی هر کدام مدعی قهرمانی و کسب افتخار بودند که در جمع اینان ابومسلم و پیام به لحاظ تدارک وسیع‌تر و داشتن یاران باتجربه و جوان از شانس بیشتری برخوردار بودند و برای کسب مقام قهرمانی استان و راهیابی به لیگ باشگاه‌های کشور کورس رقابت را آغاز کردند و تیم‌های تاکسی‌رانی و آستان‌قدس برای کسب مقام سومی و راهیابی به جام حذفی کشور تلاش‌های زیادی را داشتند. 4 تیم دیدارهای نهایی به‌صورت دوره‌ای و رفت‌و‌برگشت با نظم و ترتیب خاصی و با هدایت هیئت فوتبال و همه‌ دست‌اندرکاران، رقابت‌هایشان را آغاز کردند. در رقابت‌های رفت و پس از انجام دیدارهای حساس و زیبا، پیام با تفاضل گل بهتر پیشتازی را در دور رفت آغاز کرد و به پایان رساند و تیم‌های ابومسلم و تاکسی‌رانی و آستان‌قدس در رده‌های بعدی ایستادند. در مرحله برگشت دیدارها قدری حساس‌تر شد و سرنوشت‌ساز بود. ابتدا ابومسلم به‌مصاف آستان‌قدس رفت که 2‌بر1 به پیروزی رسید، آن‌گاه تاکسی‌رانی را که در بازی رفت مساوی کرده بود، در شبی پُرگل و توسط خداداد عزیزی و علی گلی 3‌بر0 مغلوب کرد و با این پیروزی پُر‌گل شانس خود را برای قهرمانی افزایش داد. در مقابل، پیام نیز که از نظر امتیاز پا‌به‌پای ابومسلم پیش می‌رفت، در بازی‌های برگشت نتوانست مقابل آستان‌قدس و تاکسی‌رانی آن کوبندگی خود را داشته باشد و در عوض تیم‌های حریف نمایش‌های بهتری داشتند. با‌وجود‌این، پیام در دور برگشت هم آستان‌قدس و تاکسی‌رانی را به‌سختی شکست داد و به بازی ابومسلم رسید.

■ جدال سرنوشت‌ساز غول‌ها

تیم‌های ابومسلم و پیام درحالی پا‌ به بازی پایانی گذاشتند که در امتیازات با هم برابر بودند. داوری این دیدار را حسن اکبرنژاد، داور جوان و آینده‌دار فوتبال خراسان که الحق بیشترین و سخت‌ترین و حساس‌ترین دیدارهای استان را به‌خوبی قضاوت کرد، ‌با کمک رحمان نادری و اصغر رحیمی‌ بر‌عهده داشتند. این دیدار در‌حالی شروع شد که نیمی از مسئولان اجرایی استان، فرماندار و سایر چهره‌ها در جایگاه حضور داشتند. نیمه اول را پیام آغاز کرد و در همان ابتدا محمد تشکری، مدافع جوان پیام، از ناحیه ران پا آسیب دید و به‌جای وی احمد حامد، هافبک ارزنده تیم، وارد زمین شد. در مقابل، ابومسلم نیز با ترکیبی بسیار جوان در‌حالی به‌مصاف پیام آمد که شانس خود را در حفظ برتری و کسب یک تساوی می‌دانست؛ زیرا هر 2 تیم با امتیاز برابر به مصاف هم رفته بودند، اما تفاضل گل ابومسلم بهتر بود. نیمه اول این دیدار بدون گل به پایان رسید. در نیمه دوم تیم پیام هماهنگ‌تر و تهاجمی‌تر بازی را آغاز کرد. در این نیمه پیام همچنان در اندیشه گشودن دروازه ابومسلم بود تا بتواند به گل دست یابد، اما در مقابل ابومسلم هم چنین‌اجازه‌ای را به لطف یاران جوان و مهاجمان هوشیار خود به پیام نداد تا به پیروزی دست یابد.

:: لینک کوتاه مطلب :: aboumoslem.ir/post/3430



  • بزرگسال

    سلام خوبین خسته نباشید ببخشید مزاحم شما شدم برادری عزیزم شما برای بزرگسالان هم تیم دارین برای تست 29سالم هستش
     

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی