تاریخچه بین المللی فوتبال ورزش مشهد: اولین حضور یک تیم بین‌المللی فوتبال در مشهد| کره شمالی در ایران! :: باشگاه فرهنگی ورزشی ابومسلم خراسان

وبگاه اطلاع رسانی

باشگاه فرهنگی ورزشی ابومسلم خراسان
۱۵ سال یار و همراه رسانه ای هواداران ابومسلمی

تاریخچه بین المللی فوتبال ورزش مشهد: اولین حضور یک تیم بین‌المللی فوتبال در مشهد| کره شمالی در ایران!

  • ۱۲۱۲

گزارش کیهان ورزشی سال‌ ۱۳۶۳ را از حضور یک تیم بین المللی در فوتبال مشهد را بخوانید. به گزارش شهرآرانیوز؛ ۱۴ بهمن‌۱۳۶۳ روز خاصی برای فوتبال مشهد بود؛ جایی که برای اولین‌بار بعد از انقلاب یک تیم ملی خارجی برای برگزاری دیداری دوستانه و بین‌المللی به مشهد آمده بود. تیم ملی کره‌ شمالی که به‌ عنوان میهمان ویژه دهه فجر به ایران آمده بود، پیش از سفر به مشهد در ۳ شهر اصفهان، اهواز و شیراز ۳ پیروزی به دست آورده بود و در ادامه سفرش به مشهد آمد و با منتخب مشهد بازی کرد؛ دیداری خاطره‌انگیز برای نسل طلایی دهه‌۶۰ فوتبال خراسان که با تساوی بدون گل به پایان رسید.

توقف کره‌شمالی در‌برابر منتخب مشهد در‌حالی رقم خورد که ورزشگاه تختی شهر مشهد شاهد حضور بیش از ۱۵‌هزار تماشاگر بود. مرحوم جمشید بیهقی با کمک سخاوتی و عسگری، قاضیان این میدان جالب و خاطره‌انگیز بودند. در ادامه بخش‌هایی از گزارش بهرام طبیبیان، خبرنگار کیهان ورزشی در مشهد، از این دیدار جذاب و تماشایی را از نظر خواهید گذراند.

کره‌شمالی ۰ – منتخب مشهد ۰

بازیکنان منتخب مشهد: سعید جوشش، اکبر میثاقیان (کاپیتان)، کاظم غیاثیان، قدیر طهماسبی، هاشم رهباردار، فریدون مهریار، بهزاد ثابتی، اصغر جانداری، محمد اعظم، حسین لعل‌یوسفی و سعید صیامی.

ذخیره‌ها: جواد قزوینی (دروازه‌بان)، غلام نوروزی، محمد حلالی، هادی منتخبی، حسین شاملو و حسین قدم‌السلطان.

سرمربی: مهدی قیاسی، مربی: قاسم زردکانلو

تیم فوتبال کره‌شمالی که آن را اولین میهمان «دهه فجر» می‌توان نامید، بعد از ۳ پیروزی در شهر‌های اصفهان، اهواز و شیراز یکشنبه گذشته قدم به مشهد گذاشت و در‌برابر تیم منتخب مشهد قرار گرفت. این مسابقه با استقبال خوب تماشاگران و در حضور برادر کوپایی استاندار، رئیس تربیت‌بدنی استان خراسان و رئیس فدراسیون فوتبال برگزار شد. در پایان پس از ۹۰‌دقیقه تلاش ۲ تیم به نتیجه مساوی ۰-۰ رضایت دادند.

با شروع بازی، ۲ تیم به ارزیابی یکدیگر پرداختند و جنبه احتیاط را رعایت می‌کردند. تا اینکه یک کرنر در دقیقه‌۱۰ برای کره‌شمالی پدید آمد، در یک رفت‌و‌برگشت توپ بلند از جناح چپ برای لحظه‌ای از دست سعید جوشش رها شد که برای تیم مشهد به خیر گذشت. کره‌شمالی با بازی زمینی و فرار‌های کوتاه و دوندگی زیاد کاملا میدان را در دست داشت.

تیم منتخب مشهد برای ایجاد فضای حمله دست به یکسری پاس‌کاری در منطقه دفاعی خود زد تا شاید روزنه‌ای برای نفوذ داشته باشد تا اینکه در دقیقه‌۲۵ یک موقعیت از ضربه کرنر برای مشهد به وجود آمد که ضربه حسین لعل با عکس‌العمل سریع دروازه‌بان کره مهار شد. در نیمه اول ابتکار‌عمل بیشتر در دست بازیکنان کره‌شمالی بود و تیم مشهد امیدش به پرتاب‌های بلند اوت اکبر میثاقیان و فرار‌های گاه و بیگاه «سعید صیامی» بود.

در دقیقه‌۴۳ در یکی از همین پرتاب‌های بلند اوت در یک رفت‌و‌برگشت سعید صیامی پشت به دروازه ضربه‌ای به توپ نواخت که از روی دروازه به اوت رفت و دروازه‌ها همچنان بسته ماند. در نیمه دوم، ۲ تیم برای گرفتن نتیجه بهتر دست به تعویض‌هایی زدند و یک بازیکن از هر تیم اخطار گرفت. از لحظات حساس و جالب این نیمه می‌توان به شوت از‌راه‌دور محمد اعظم که در دست‌های دروازه‌بان کره‌شمالی جای گرفت و برخورد بازیکن کره با داور در یک فرار سریع برای گرفتن پاس از یک ضربه کاشته اشاره کرد.

در دقیقه‌۶۴ شوت عالی تاک یونگ‌بین را سعید جوشش که روز موفقی داشت، با یک عکس‌العمل عالی به کرنر فرستاد و در دقیقه‌۷۰ فرار سریع گوش چپ کره‌شمالی و سانتر زمینی وی توپ از دست جوشش رها شد که میثاقیان با فداکاری و هوشیاری توپ را جمع کرد و مشهدی‌ها خطر را تا بیخ گوش احساس کردند. درمجموع کره‌شمالی نسبت به مشهد تهدیدآمیزتر به نظر می‌رسید و بیشتر میزبان را به زحمت انداخت و در پایان ۹۰‌دقیقه تلاش، ۲ تیم برای باز‌کردن دروازه‌ها نتیجه نداد و به تساوی ۰-۰ قناعت کردند.


:: لینک کوتاه مطلب :: aboumoslem.ir/post/3415



  • سلام من بیست و یک سالمه تاحالا تو هیچ تیمی بازی نکردم فقط خیابون، من استعدادشو دارم تو رو خدا واسه یبارم شده یه فرصتی چیزی بدید منم یه روز تست بدم . من دوست دارم فوتبالیست بشم ادم تو چیزی که دوسش داره موفق میشه.. لطفا اگه میتونید یه کاری کنید بگید جوونیم داره به باد میره منم میتونم جزو بهترینا بشم. خیلی ممنون

  •  

    من خیلی به فوتبال علاقه دارم . خیلی ممنون میشم اگه راهنماییم کنین .آیا مدرک تحصیلی مهمه?

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی